Idol för en liten slant!

Heejsan bloggläsare!
Det är ju rätt stort, det där programmet Idol. Men jag lyckas alltid komma mitt i, i slutet eller bara i början. Aldrig se hela. Så blev det idag också. Min TV gick nämligen först inte att titta på, sedan fixade pappa den till mej. Sedan nä Marie skulle sjunga sin sista låt så stannade TV;n igen, ännu en gång. Jag blev så himla förbannad att jag bara ville såla ut hela TV:n genom mitt fönster. Men som tur var gjorde jag inte det. Jag försökte bara ta det lugnt. Så jag släckte mina ljus på mitt rum och gick till stora rummet, och då hade hon självklart slutat att sjunga. Så typsikt. Menmen, får kolla sedan när det är repris. Vi  får se om jag tyckte om den låten till hennes sångröst. Sedan när Amanda skulle sjunga sin sista låt kom pappa in i smeten. Då skulle han tydligen titta på TV. Så jag satte igång min bärbara dator. Men det bara trögade sig och höll på. Så jag gick in på mitt rum och satte igång min vanliga dator. Den som alltid funkar, men som kanske inte är världens snabbaste precis. Vist, den går att använda. Men den är inte lika snabb som mammas och pappas datorer. Jag ska försöka gå ut och kolla på lite TV till nu. Och även kolla om pappa förstår att jag aldrig får se hela Idol. Men jag hoppas att Amanda och Marie går vidare till finalen i Globen. För jag sitter här hemma och håller tummarna, även om jag kanske inte kommer får se allting.
GO GO GO GO AMANDA! .... och MARIE!
image47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0