Första dagen i sjuan



Tjenare på er!

Idag var det då första dagen i sjuan, och det gick bra. Jag var inte alls nervös i morse. Konstigt va? Jag trodde jag skulle vara så nervös så jag knappt kunde stå på bena, men nejdå(!) inte det inte. Men det var ju bra det i alla fall.
När jag kom fram till Österslättskolan så stod Kajsa, Isabell och Tove där och väntade på mej och så gjorde vi sällskap upp till skolan med även Julia m.fl. När vi kom till klassrummet så fick vi lappar där det stod nummer och vi skulle sätta oss på bänken som hade det numret. Och jag fick sitta brevid Tove längst fram i vänstra hörnet. Vi satt och snackade lite ibland.
Vi fick ut en massa saker; busskort, kaländer, penna, stift, sudd, kollegieblock, rutigt block, mappar, nyckel till skåp & schema. Mycket att hålla reda på va? Haha..
Jag trodde att jag inte skulle hitta på skolan. Men det gick rätt bra faktiskt, tro det eller ej.

Imorgon ska några klasser från Österslättskolan (bland annat "min" klass) träffas ute i Stärnö och vara där hela dagen. Vi ska ha aktiviteter och äta där och så. Får hoppas på att det blir roligt och att jag kan följa med. Jag tror nämligen att jag håller på att bli förkyld. Jag är snuvig och när jag var på väg hem från skolan idag och satt i bussen så fick jag plötsligt en sån skallepang. Men när vi åt för en stund sedan så hade jag fortfarande ont (trots att jag druckit typ 1,5 liter vatten MINST) så jag tog en alvedon.

Jag tycker att vårt schema var helt okej faktiskt. Slutade kanske lite sent alla dagar förutom torsdagar, men äsch, det är ju skola, trots allt. Ellerhur?

Nu ska jag lägga ut lite inlägg här på bloggen så att ni har något att läsa.
Puss & kram på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0