Eldens Hemlighet

Vi har börjat läsa denna boken i skolan på svenskan nu. Vi har bara läst ett kapitel ur den, i och för sej. Men idag när jag och Isabell var och praoade i matsalen så läste dem andra i klassen ett kapitel. Så jag fick göra det hemma. Eller ja, jag gör det frivilligt eftersom jag är en läs-människa. Hihi.
Såhär ser boken ut:





Jag skriver av från baksidan:


Sofia springer genom natten. Det är mörkt och hon är mycket rädd. Hon springer längs en stig som slingrar sig mellan buskar och törnsnår. Hon ser inte stigen men hon kan den utantill, hennes fötter vet var stigen böjer av och var den är rak. Vad är det som jagar henne i mörkret? Ett odjur som inte ens har ögon? Hon måste gömma sig, vika av från stigen och krypa ihop och göra sig liten inne i snåren. Hon gör ett hopp som hon har sett antiloperna göra och lämnar marken.
Och då vet hon.

Det var just det odjuret där i mörkret ville att hon skulle göra.
Lämna stigen. Det farligaste av allt.
Hon vet att det finns något farligt i jorden. Beväpnade soldater som ingen kan se. Nergrävda i jorden, osynliga. Som väntar och väntar på at en fot ska trampa på dem.


Denna boken är skriven av Henning Mankell. Också kännd för att har gjort Wallander filmerna och böckerna.


Är det någon som har läst boken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0