Onsdag




Hejsan allihopa!

Idag efter skolan så följde jag med Emelie hem. Det var massa tjejer som gick med oss hem för det var tydligen många som bor i ungefär samma områden och så. När vi kom hem till Emelie så kokade vi pasta och snackade lite och tog kort och sånt. Kul var det. Sedan åt vi och så kom Frida i Emelies klass. Så gick vi ut och hoppade studsmatta och hittade på en ny "lek". Hehe, låter kanske lite töntigt att säga lek, men jag kom inte på något bättre namn. Sedan gick vi in och drack lite för vi blev törstiga efter allt hoppandet och så snackade vi och lite så på Emelies rum. Sedan ringde mamma och sa att jag skulle hem och äta så jag cyklade hem och åt. Det blev grillat idag. (det har vi haft rätt mycke den senaste tiden nu, faktiskt. Det är ju så mysigt att grilla när det är fint väder också). Efter maten så hjälpte jag mamma att plocka undan och sedan gick jag och hoppade med pappa och lillebror. Jag lärde pappa hur man sätter sig ner på rumpan och kommer upp igen och sedan hur man sätter sig ner på knä och reser sig upp igen. Han var rätt duktig. Det tog bara någon minut innan han kunde alltihopa. Fast att hoppa högt och sedan rakt ner på rygg och sedan hamna raklång på fötterna får han nog öva på ett tag till. Hehe.
Sedan gick jag in och satte mej vid datorn och har suttit här en stund och snackat med folk.


Ja just det, jag fick reda på min nya klass idag. Kul. Jag kom med tre stycken som jag redan känner. Tyvärr inte med Frida, Kajsa och Julia. Men jag tror inte att jag byter iallafall.
Det blev lite skillnad på hur många vi är i klassen nu mot vad jag kommer vara i sjuan sedan. Nu är vi nämligen 25 barn i min klass och i sjuan sedan så kommer vi vara 22 stycken.
Dem som jag känner som jag har kommit i samma klass som är Isabell Svensson (hon går i min klass), Amanda Kultanen (hon går just nu i mörrum) och Tove Knutsson (hon går i Fridas och Julias klass). Så jag är ändå rätt nöjd. Man kom ju med några man känner iallafall.



I morgon ska jag till biblioteket med klassen. Då ska vi se vad jag får för böcker med mej hem i morgon.

Nu ska jag hoppa in i duschen så att jag kan kolla på filmen Ciao Bella med pappa sedan. Kul och mysigt.

Ha det så bra, mina vänner!
Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: Kristin

okej fuskigt,min klass är den ända 7an som inte fått praoa så jag verkar aldrig få praoa haha :/

2008-05-14 @ 22:01:22
URL: http://www.anderssonjessiica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0