Lördag



Godkväll!


Oj, vad det har blivit lite bloggande idag. Endast två inlägg och klockan är över elva. Det var kanske inte så bra? Men jag har haft anledning till att inte blogga;

Först i morse så åkte jag, mamma och lillebror till stan. Mamma skulle köpa någonting som jag inte fick veta vad det var (jag antar att det var en examenspresent till mej). Så medans hon köpte det så åt lillebror och jag glass på torget och satt där och pratade om massa olika saker. Det var riktigt mysigt. Sen  träffade jag Emmy och Ella på Glitter när mamma var färdig. Gud, vad jag har saknat dem. Vi bestämde att vi kanske skulle träffas nästa helg. Super.  Elli och Olivia kanske också vill vara med, vi får se hur det blir med det. Men vi skulle höra av oss i veckan i alla fall. Och så gick vi och tittade lite i de flesta affärerna, men sedan blev lillebror otålig, så vi fick köra hem. När vi kom hem så kom mormor och morfar på cykel (vi hade mött dem i stan också några gånger). Så bytte jag om till bikini och satte mej solen och solade. Sedan åt vi. Jag kunde bara inte låta bli att ta kort på maten idag. Såhär såg min tallrik ut:



Visst ser det gott ut? Och det kan jag meddela, att det var det. 
Det är: grillad fläsk-kotlätt, riven ost, riven gurka, sallad, grillad svamp, dressing, stek nypotatis och räksallad. Det var supergott.
 
När vi hade ätit så hoppade jag lite på studsmattan med lillebror och sedan hade vi vattenkrig med grannarna. Det var väldigt roligt. Först var det jag, lillebror och pappa mot Piffe, Toddy och Klara. Och då vann jag, lillebror och pappa. Sedan var det jag och Klara mot pappa och Piffe, och då vann dem. Det var rätt kul faktiskt. Sedan åt vi lite ostbågar och nötter och så på våran framsida. Sedan gick vi över till dem och spelade kubb och satt och pratade. Framför oss hade vi ett bord med lite olika gottis-saker på som vi kunde ta och äta ifrån.



Sedan gick jag hem och fixade lite på mitt rum och så, och nu sitter jag här. Så det var en rätt bra lördag faktiskt.

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen strax. Jag är så trött!

Puss och kram på er så länge!

Kommentarer
Postat av: marie

hej, detta kanske låter konstigt. men jag tror jag såg er. ni var vell i glitter i nordstan? jjooo jag såg er:p

2008-06-20 @ 22:45:49
URL: http://marresbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0