Boktips!

Boken jag vill tipsa om heter: STENHJÄRTA - & ser ut såhär...
Det är en typsik ungdomsbok. Såhär står det på baksidan:
- Hur går det med han då?
Syrran biter i hjärtat.
- Trummisen?
Jag skakar på huvudet.
- Skolan då?
Jag skakar igen.
Är det verkligen så jälvigt?
Säger hon och skrynklar pannan.
- Jag saknar dej, säger jag.

Hanna saknar sin syster, den enda somHanna kan prata med om allt som är jobbigt. Som skolan. Och Kalle. Världens snyggaste trummis! Hanna är dökär i Kalle.Men han är ihop med Jossan, mardrömstjejen med silkesblont hår.
Hur långt ska man gå för att få den man vill ha? Är det okej att såra andra på vägen? Och hur mycket ska man utsätta sej själv för?

Den är bra. LÄSLÄSLÄS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0