Boktips



Som jag skrev i inlägget här nedan så började jag läsa en ny bok igår. Den är bra faktiskt. Den heter "Hur kär får man bli?".
Såhär ser den ut:



Jag skriver av från baksidan om vad den handlar om;


"Om inte om vore, tänkte jag. Om inte om vore skulle jag bli kär i Adam. Hur kär som helst. Blossande, vanvettigt gnisterkär. Ursinning sprängförälskad. Men nu var ju om. Och bara själva tanken på att bli kär i Adam var totalförbjuden, straffbar, ohygglig och fruktansvärd. Ändå tänkte jag den. Ändå fladdrade kolibrin där inne. Trots att om var.

Här finns det omöjliga valet mellan bästisen och kärleken. Här finns också de vuxnas konflikter, under alltsammans det stora problemet att kunna säga som det är innan det är för sent.

Katarina von Bredow bygger upp en intensiv spänning mott i vardagen. Personerna känns oerhört nära och trovärdiga, problemen är lätta att känna igen sig i och storyn flyter lätt, språker är snabbt och levande."

Det är 319 sidor i boken, så nu har jag att läsa ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0