Puh!




Nu är jag riktigt trött, kan jag meddela. Efter en dag i jössrinken och ute i regn så blir jag så trött. Dem var ju för duktiga i Mörrum i dag tycker jag. Superduktiga! Tove och Morgan som jag känner fick ju självklart ett plus eftersom att jag vet vilka dem är och så. Men det var en liten kinesisk tjej som bara var för go. Hon var mellan 5 & 6 år och alla höll nog med om att hon var så förgrymt söt, liten men superduktig. Hon var helt otrolig. Hon åkte mellan hur mycket folk som helst som hade ställt upp sej på två led så åkte hon mellan dem och runt dem helt själv och massa saker. Hon dansade på isen också. Gud vad jag och mormor tyckte hon var gullig. Och sedan mitt i pausen så kom hon, då satt vi brevid hennes mormor eller farmor. Någonting av det var det i alla fall. Och gud vad söt hon var da! Riktigt sockersöt! Sedan åkte jag ju med Kajsa och hennes mamma hem. Dem skjutsade hem mej. Sedan när jag var hemma en stund så skulle pappa göra våfflor. Men så hade grädden blivit gammal. Och jag som är så snäll cyklade ju självklart upp och köpte det. Men jag köpte också en liter mjölk eftersom vi skulle ha mycket mjölk till smeten. Sedan när jag kom hem efter en stund hinner jag inte mer än innanför dörren så säger pappa:
P: Du Frida, du har nog cyklat i onödan.
J: Nej du, den där går jag inte på.
P: Jo men det är sant. (jag hör någonting som sprakar)
Jag går in i köket och kollar. Och gissa vad jag ser? Runt våffeljärnet så är alla våfflorna fast inte hela utan små brännda bitar. Lyckat. Så efter en halvtimmes försökande så gick det bara inte. Så nu står pappa och gör plättar istället.

Och nu kommer min übergulliga lillebror in med en chokladmuffins till mej som mamma har gjort idag. En till honom och en till mej. Nu ska jag mumsa på den och sedan bädda rent i min säng.
'Vad jag är duktig idag då'

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0