Åh, älskar min gitarr



Hej bloggen!

Förlåt för dålig uppdatering. Men idag har schemat varit fullspäckat, verkligen. Såhär har dagen sätt ut:

* Tandläkaren
* Skolan
* Stan med Isabell
* Sjukhuset och hälsa på mamma
* Handla
* Äta lassange
* Städa rummet
* Spela gitarr

Så har min dag sett ut idag.

Just nu i skolan så håller vi på med ett slags projekt kan man kalla det. Man ska nämligen dela upp sej i grupper och spela typ nån låt i cafét på skolan i början utav vecka 38. Så jag, Isabell, Kajsa, FridaH, Ebba och Tove ska spela och sjunga till. Just nu testar vi låter Empty Room - Sanna Nielsen. Men vi är inte hundra på att vi ska ha den. Den är väldigt svår, men vi får se hur det blir med det.  Jag tycker att det ska bli jättekul. Och om vi inte ändrar någonting så spelar jag och Kajsa elgitarr, Tove trummor, FridaH elbas, Ebba piano och Isabell ska sjunga. Hon är jätteduktig. Sen får vi se om någon utav oss andra ska köra lite också.
Jag tog pappret med mej hem så jag kan öva lite på min gitarr. Visst, den är rätt svår, men jag verkligen älskar min gitarr. Tycker det är så kul att spela. Så jag ångrar inte att jag valde musiklinjen. Absolut inte! Tycker det är kul. Så jag ska öva på den varje dag på fritiden, i skolan (där vi även repar på lite längre raster alla tjejerna tillsammans. Det finns ju replokaler och sånt på skolan där man kan repa. Vi får se om jag kommer lägga in någon bild på när vi övar någon gång.) och på mina gitarrlektioner som är på skoltid. Jag nämnde det för min gitarrlärare idag att vi skulle ha det. Och hon hjälpte gärna mej med att traggla in det så att det sitter lite bättre. Jag tycker att hon är så bra på att lära ut också. Vi har tyvärr inte spelat så mycket ackord på gitarrlektionerna, men jag hoppas på att det blir mer sånt denna terminen som börjar nu.

Spelar ni något instrument?

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen och sedan måste jag plugga. Så vi får se om jag bloggar mer idag. Schemat är väldigt fullspäckat, som sagt!

Puss & kram på er!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej !

Jag lirar bas :) Det är kul .. nästan som gitarr!

heheh älskar din bloggg !!!!



pusshej

2008-08-28 @ 21:15:36
Postat av: Ebba

hej, jag har precis hittat din blogg. jag går 8mu2, Ebba. sagas kompis. jag & några kompisar spelade empty room i slutet av sjuan. och det gick jättebra, den är enkel och spela, och alla kan sjunga med. superbra att börja med! men vi hade ju den på vår sista & ni på er första, så det kanske blir för tätt med samma låt? jag vet inte, men så ni vet att vi har haft den innan. lycka till med gitarren & det! :D

/ ebbisen

& just det! österslätt är verkligen en superbra skola om man gillar musik! så utnyttja dina chanser & erbjudanden under dessa tre åren.

2008-08-28 @ 22:32:59
URL: http://www.ebbaeskilsson.blogspot.com
Postat av: Melli

åhhhh. jag vill spela gitarr och få världen skills men jag är så dålig på det, spelar dessvärre heller inget instrument men skulle vilja spela gitarr : (

2008-08-29 @ 20:49:27
URL: http://ellys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0