Jag har blivit getingstucken!



Hejsan bloggen!

Förlåt
om jag inte har uppdaterat förrän nu. Men jag har verkligen en anledning. Jag var i Stärnö med några klasser från min nya skola och vi skulle ha olika grenar där och grilla och ha trevligt. Men det varade inte hela dagen för mej! Jag och halva min klass var där man skulle spela fotboll och vi loosade så skulle vi gå där ifrån och då kände jag hur det stack till i min långfinger i vänstra handen. Det gjorde otroligt ont. Och då tittar jag ju på fingret för att se vad som är fel. Och där sitter det en geting och snurrar runt och jag får värsta paniken och ropar på mina kompisar att det sitter en geting i mitt finger, men dem hör inte. Och jag försöker fnätta väck den och till slut så flyger den iväg och då sitter gadden kvar och då skriker jag ännu högre och då hör dem och vi får värsta paniken för jag fåt inte ut gadden förrän efter en stund och jag blev alldeles svimfärdig. Det tog typ tio minuter minst innan det kom en lärare som kunde hjälpa mej så att mina klasskamrater kunde tävla vidare. Till slut kom mamma och hämtade mej för det fanns inget som lärarna kunde ge mej eftersom jag är allergisk mot vissa tabletter och så. Så vi körde till akuten för jag bara grät hela tiden det gjorde bara ondare och ondare hela tiden. Min hand var så svullen att man inte kunde böja den till slut. Men jag fick hjälp där utav en jättetrevlig sjuksköterska och doktor, så nu är det bättre. Och jag har bestämt mej för att jag ska till skolan i morgon, men att jag inte ska vara med på gymnastiken för jag är ju lite förkyld och så med, så det blir inte så bra komp.


Hur har ni haft det idag annars då da? Hoppas att ni har haft det mycket bättre än jag i alla fall. (;

Och påtal om getingar, denna är lite rolig:


Visst är den skön? Haha!


Puss & kram!

Kommentarer
Postat av: maria

min papap har den som ringsignal. ;)

2008-08-21 @ 20:20:44
URL: http://www.metrobloggen.se/mariiiiiiiiiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0