Middag & mys i Sölvesborg



Hej bloggen!

Dagen i Sölvesborg blev väldigt lyckad. Jag hade både trevligt och roligt. Självklart så ska jag ju inte gå igenom hela dagen i detaljer, men jag kan säga att det blev väldigt lyckat. Och vi bestämde att vi ska göra det en gång till. Roligt. =)
Vi åt grillad fläskfilé (som var fylld), grillade majskolvar, åt potatisgratäng, sallad och dressing. Och det var så himla gott kan jag meddela. Jag ville bara inte sluta äta. Haha. Och eftersom det var så himla gott så knäppte jag en bild på min ena portion (åt alltså två sånnahär portioner). Mumsfillibibblan!


Grillad & fylld fläskflié (fylld med: mjukost och kryddor tror jag det var), sallad, potatisgratäng och dressing.

Visst ser det bara för mumsigt ut?

När vi kom hem från Sölvesborg så lovade jag lillebror att vi skulle ha en heldag imorgon. Med en massa lek och sånt. Roligt och mysigt tycker jag.
Han blev jätteglad och ville att det skulle bli imorgon med en gång, om jag fattade det rätt. Och började säga en massa saker som vi kunde göra. Och för att vi inte skulle glömma sakerna som han sa, så skrev vi en lista där det står vad han vill göra i morgon. Tänkte att jag lägger ut listan här på bloggen :)

En dag med syrran:
[ ] Pussla
[ ] Leka med bilar
[ ] Pärla
[ ] Köpa glass
[ ] Lyssna på musik
[ ] Hoppa studsmatta
[ ] Handla skrivbordslampa, kritor och lite smått och gott (hela familjen skulle nog iväg och göra det tillsammans)
[ ] Rita (med de nya gritorna då, förstår jag)
[ ] Räkna hans pengar
[ ] Måla naglarna (han har börjat vela ha nagellack, gulligt va? haha..)
[ ] Leka med lego

Ja, självklart så kommer jag att uppdatera mellan alla dessa saker. Och jag antar att det kommer och bli mera saker än detta. Så det ser jag fram emot.
Vi kanske ska göra detta lite oftare? Vi kanske kommer varandra lite närmare då. Det vore bara bra. :)


Hoppas att ni har haft en bra dag.
Puss & kram på er!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mmmm det låter mysigt!!! Vilken bra storasyster du är!! =)

2008-08-01 @ 09:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0