Boktips




Nu ska jag tipsa er om en superbra bok som jag läser nu. Fast jag har bara tio sidor kvar eller någonting.




Molly Moon är en osäker, inte särskilt vacker eller populär 10-åring som har tillbringat hela sitt liv på ett eländigt barnhem. Hon har inga vänner förutom Rocky som blir bortadopterad och flyttar till New York. Nu är Molly alldeles ensam.
En dag hittar Molly en mystisk nok om hypnos på stadens bibliotek och upptäcker att hon har en alldeles speciell talang - hon kan genom att se någon djupt i ögonen få denne att lyda hennes minsta vink!
Molly rymmer från barnhemmet för att leta reda på Rocky. Men vad Molly inte vet är att en ondskefull professor har fått nys om hennes hypnotiska förmåga och han är fast besluten att utnyttja henne för att kunna genomföra århundradets kupp .....!

Den är superbra. Och det är också en spännande bok. I början är den inte så speciellt bra men sedan efter några sidor blir den bara bättre och bättre - tycker jag.
Läs på gott folk!

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag har en himla massa böcker här hemma som bara står och samlar damm, kom hit och kika ut några som du vill läsa så får du dem ;)

2008-03-18 @ 11:50:37
URL: http://eutie.blogg.se/
Postat av: emelie

javisst, gör det! :D och ta med hela familjen helst, ni är ju aldrig här allihop :(

2008-03-19 @ 16:52:02
URL: http://eutie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0