Boktips



Jag tipsar idag om boken som heter: "STRESSADE TJEJER".
Det finns några andra böcker i samma serie också. Dett är del 2. Jag har läst 1, och efter denna boken ska jag läsa nummer 3.







Jag skriver av från baksidan:



Jag fattar inte när jag blev så tjock! Och att jag inte märkte nåt förrän vi hamnade på den där uttagningen för omslagsflickor till tidningen Spicy. Nadine blev uttagen, fast nu försöker hon se ut som en modell så mycket att hon helt har bytt stil! Magda ser bara supersnygg ut och får alltid alla killar efter sig, fast en del verkar tro vissa grejer om henne... Själv undrar jag varför inte ens Dan ringer till mig! Jag måste banta!


Jacqueline Wilson är en av Englands mest lästa ungdomsförfattare. Hon skriver insiktsfullt och roligt om tjejer och tjejers problem. Varje vecka får hon flera hundra brev från tjejer som känner igen sig i hennes böcker. Läs mer om Ellie, agda och Nadine i Kära tjejer.
Och snart kommer Tjejer på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0