Mammas jacka är klar




Ja! Min duktiga mamma har sytt färdigt sin jacka till sitt eget klädmärke som heter:
Zigge & Ida. Sigge står för min lillebror Sixten och Ida står då för mitt namn; Frida.

Här är lite bilder på jackan som mamma har sytt:

(Klicka på bilderna för att få se dem i större format)
   
Såhär ser den ut framifrån på cirka en meters håll.

 
Och såhär ser den ut bakifrån på cirka en meters håll.


Såhär ser mönstret ut.


Såhär ser fickan ut.


Hon har ju självklart också fodrat den.


Och så har hon gjort en halsduk i samma typ som fodret. (halsduken är den tygbiten längst till höger)


Sedan neranför kragen så finns det en liten hälla där man kan hänga upp jackan med om man vill det.




Jag la ju ut bilder på jackan i katalogen härrom dagen. Men mamma har gjort några egna ändringar på den. Som t.ex. gjort andra fickor, satt dit dragkedja istället för att bara ha knappar och lite sånt småplock. Så hon har ju faktiskt vart med och bestämt lite själv också. Det är inte heller samma tyg som var i katalogen. Men detta tyget tycker jag passade mer till mammas hår eftersom det är väldigt mörkt så är det väldigt fint till jackan som det är lite mörkbruna trådar  i. (: Mamma detta har du gjort superba! <3


Mamma sydde också ett förkläde nu på kvällen här. Himla snyggt var det. Kolla själva:



Riktigt snyggt, mami.


"Finnemang"


Såhär ser det ut på lite närmare håll.


Du är bra på att laga mat, du är superbra på att sy, du är världens bästa mamma, du är det mesta man kan vara mamma. Du har allt, och lite till. <3


Mamma och jag vill gärna veta vad ni tycker om sakerna och så. Så var väldigt snälla och lämna en kommentar till oss och skriv där var du tycker. (:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte snyggt!! Båda två!!

2008-03-29 @ 23:40:41
Postat av: frida

wow min lilla dotter är så gullig mot mig!
massa kramar till henne för att hon hjälper mig!
kram lilla mamma!

2008-04-01 @ 10:45:36
URL: http://lindbergfrida.blogg.se
Postat av: Elenor

Vilken duktig mamma du har tjejen:)
Jättesnyggt!

2008-04-01 @ 21:40:52
Postat av: emelie malmquist

Jättefina kläder! din mamma är jätte dukig på att sy

2008-04-25 @ 19:47:36
URL: http://emeliemalmquist.blogg.se
Postat av: Nina

Riktigt snyggt! Önskar jag kunde sy på det viset men då skulle jag fått sprätta i typ 10 timmar innan resultatet hade varit så strålande.

2008-05-21 @ 21:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0