Tjejer på stan





Tjejer på stan är en bok jag började läsa igår. Det är den tredje boken. Härrom dagen tipsade jag om Stressade tjejer. Det var den andra boken och nu läser jag den tredje. Jag har hört att det har kommit en till. Såhär ser Tjejer på stan ut:


image219


Såhär står det på baksidan:


Jag har träffat en kille! Och det är mig Russell vill ha, inte coola Nadine eller snygga Magda. MIG! Men aldrig kunde jag ana hur krångligt det kan vara att hinna med både tjejkompisar och en pojkvän.
Måste man välja?
Jag börjar ljuga och trassla in mig själv. Som när Nadine, Magda och jag genom olika lögner får en egen kväll på stan. Det håller på att sluta i katastrof kan jag berätta...

Det finns två böcker till om Ellie, Magda och Nadine: Kära tjejer och Stressade tjejer.
Jacqueline Wilson är en av Englands mest lästa och populäraste ungdomsförfattare. Håll utkik efter fler böcker!





Jag rekomenderar verkligen dehär böckerna. Det är riktiga tjejböcker och jag tycker dem är bra. Även killar kan läsa dem för att förstå hur vi tjejer tänker och mår m.m.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Åh, de där böckerna är asbra :) visst finns det väl 4 st?

2008-03-28 @ 22:42:45
URL: http://caajsas.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Åh, de där böckerna är asbra :) visst finns det väl 4 st?

2008-03-28 @ 22:42:55
URL: http://caajsas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0